Bara Backar Höjdgatan

Götenehus Bostad bygger villor i Bara Backar – sex av tio redan sålda!

I bostadsområdet Bara Backar i Svedala kommun, öster om Malmö, planerar Götenehus Bostad att uppföra tio friliggande villor med äganderätt. Nu har försäljningen startat och sex av tio är redan sålda.

På Höjdgatan kommer Götenehus Bostad att bygga tio fristående villor i två plan om fem rum och kök med en boyta på 132 kvm, upplåtna som äganderätter. Samtliga bostäder får egen tomt på cirka 400 kvm med uteplats.

Bara Backar är ett perfekt boendealternativ för dig som vill bo klimatsmart i praktiska tvåplanshus i ett barnvänligt, lugnt och naturskönt bostadsområde med bekvämt pendlingsavstånd till både Malmö och Lund, säger Magnus Cederberg, projektutvecklare på Götenehus.

För ett par veckor sedan påbörjades försäljningen till alla som på förhand lämnat intresse för bostäderna. Sex bostäder såldes direkt och nu är det bara fyra bostäder kvar som nyligen lanserats på Hemnet i samarbete med mäklarbyrån Bjurfors, fortsätter Magnus.

Byggstart planeras preliminärt till i mitten av januari och de första inflyttningarna kommer att ske under kvartal fyra 2024.

Läs mer om Götenehus bostäder på Höjdgatan, Bara Backar; www.gotenehusbostad.se/hojdgatan

För mer information vänligen kontakta: Magnus Cederberg, projektutvecklare Götenehus Bostad, 046-16 11 88, magnus.cederberg@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör med en unik position på den svenska fastighets- och bostadsmarknaden där koncernen bedriver fastighetsutveckling, bostadsutveckling och småhusverksamhet. Verksamheten bedrivs under varumärkena Forshem Fastigheter, Trähusstaden samt Götenehus. Götenehus Groups B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Läs mer på gotenehusgroup.se