Brf Sommartriangeln

Götenehus bygger bostäder åt Stena Fastigheter

I Vega, Haninge kommun, planerar Stena Fastigheter att uppföra 20 radhus i bostadsrättsföreningen Sommartriangeln. Götenehus har fått uppdraget att bygga bostäderna.

Vega är en helt ny stadsdel i Haninge, med närhet både till citypulsen, skärgården och den lugna naturen. Brf Sommartriangeln kommer att bestå av 20 ljusa och genomtänkta radhus. 19 av dem om 4 rum och kök på 100 kvm och det 20:e radhuset om 3 rum och kök på 68 kvm. 18 av radhusen är redan bokade.

Mic Möller Chef B2B Götenehus, är glad över att valet av totalentreprenör föll på Götenehus. – Vi har lång erfarenhet av liknande projekt och ser fram emot ett samarbete med Stena Fastigheter för att kunna lämna över dessa fina radhus till bostadsrättsföreningen. Preliminär byggstart är under april 2020 med inflyttning under april-juni 2021.

Mic Möller, Chef B2B Götenehus, tel: 0511-34 56 74, mic.moller@gotenehus.se
Håkan Askerud, Avdelningschef Stockholm, Stena Bygg AB, tel: 072-541 55 82, hakan.askerud@stena.com

Götenehus Group är genom varumärkena Götenehus, VärsåsVillan och Swebostad en av de större aktörerna på småhusmarknaden i Sverige. Koncernen består i huvudsak av två verksamhetsområden; Projektutveckling som marknadsför och bygger gruppbyggda småhus, flerfamiljshus m m och Styckehus som marknadsför och bygger enskilda villor och fritidshus. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-463 83 00, certifiedadvisor@penser.se. Läs mer på www.gotenehusgroup.se