Lidköping ÖM R2 V1

Götenehus bygger elva friliggande villor i Sjölunda, Lidköping

I populära Sjölunda, norr om Lidköping, uppför Götenehus elva moderna tvåplanshus med äganderätt. Försäljningen startar den 22 november i samarbete med Svensk Fastighetsförmedling.

Husen blir i två plan med en bostadsyta på 130 respektive 138 kvadratmeter. Två olika hustyper erbjuds beroende på vilken tomt som väljs, och alla villorna har grovplanerad tomt och uteplatser i syd- och/eller västerläge. Carport och förråd ingår till varje bostad.

I Sjölunda finns alla förutsättningar för barnfamiljen. Skola och förskola finns i området liksom både närhet till skog och natur samt bad och båtliv i Vänern, säger Richard Sånnek, projektutvecklare på Götenehus. Säljstarten sker den 22 november i samarbete med Svensk Fastighetsförmedling och inflyttning påbörjas under första kvartalet 2023.

Läs mer om Götenehus villor i Sjölunda; www.gotenehus.se/sjolunda

Richard Sånnek, Projektutvecklare Götenehus AB, tel 0511-34 56 80, richard.sannek@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.gotenehusgroup.se.