Exteriör 1 Huldas Lycka

Götenehus bygger fler bostäder i Nordtag, Kungälv

I Ytterbys nya bostadsområde Nordtag i Kungälvs kommun, planerar Götenehus att bygga 21 bostäder i etapp ett. På torsdag den 24 februari startar försäljningen i samarbete med mäklarbyrån Bjurfors. I området har Götenehus tidigare uppfört Brf Esters Lycka med femton radhus som stod klara för inflyttning i december 2021.

I första etappen kommer Götenehus att bygga tretton radhus i två plan och åtta lägenheter, upplåtna som bostadsrätter. Samtliga bostäder får uteplatser eller balkonger i sydväst. I etapp två kommer ytterligare 24 lägenheter att byggas.

I Nordtag är närheten till naturen lika påtaglig som närheten till staden. Från Ytterby station tar det 20 minuter till Göteborg och 20 minuter till havet. Götenehus bostadskvarter blir lugnt och barnvänligt, säger Sara Almroth, projektutvecklare på Götenehus.

Intresset för projektet är stort och hittills har över 300 intresseanmälningar kommit in. På torsdag 24/2 hålls en digital säljstart där Götenehus informerar mer om projektet tillsammans med mäklarbyrån Bjurfors. Sara berättar vidare att startskottet för att kunna lämna in köpanmälan för en bostad i Brf Huldas Lycka sker mellan den 24 februari kl.19.00 och torsdagen den 3 mars kl.12.00.

Byggstart planeras preliminärt till våren 2022 och inflyttning i slutet av 2023.

Läs mer om Brf Huldas Lycka; www.gotenehus.se/huldaslycka

Sara Almroth, projektutvecklare Götenehus, 073-942 09 17, sara.almroth@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-4638300, certifiedadviser@penser.se. Läs mer på www.gotenehusgroup.se