Exteriör Åbergs Lycka 2

Götenehus bygger lägenheter i centrala Uddevalla

Mitt i centrala Uddevalla kommer Götenehus att bygga 20 moderna lägenheter i bostadsrättsform. På torsdag 22 april hålls en digital säljstart i samarbete med Fastighetsbyrån.

Kvarteret Åberg är en plats där människor bott i över 500 år. Nu skriver Götenehus ny historia genom att göra kvarteret Åberg komplett i två etapper. I första etappen uppfördes 17 lägenheter på Norra Hamngatan. Nu byggs ytterligare 20 lägenheter i en klassiskt vacker fastighet på Kungsgatan. Bostadsrätterna blir i storlekarna 2,5–5 rum och kök fördelat på 70 till 137 kvm. Flera av lägenheterna får balkonger i västerläge och några får loftgångsbalkonger emot innergården. Till föreningen hör ett garage med cirka 16 parkeringsplatser.

Det är inte ofta man får chansen att flytta in i en nybyggd lägenhet mitt i centrum, säger Tobias Forslund, projektutvecklingschef på Götenehus. Oavsett om det är den första egna lägenheten, dags att bli sambo eller planer på att sälja villan när barnen har flyttat ut, så är det ett drömläge med närhet till både Bäveåns lugn och stadens puls. Vi har redan märkt av ett stort intresse för bostäderna och på torsdag 22 april håller vi en digital säljstart där vi informerar mer om bostäderna tillsammans med Fastighetsbyrån i Uddevalla. Tobias berättar vidare att startskottet för att kunna lämna in en köpanmälan sedan sker den 26/4 kl 9.00. Spaden i backen planeras preliminärt till hösten 2021 och inflyttning tidigast december 2022.

Läs mer om Brf Åbergs Lycka 2; www.gotenehus.se/aberg2

Tobias Forslund, Projektutvecklingschef Götenehus, 0511-34 56 52, tobias.forslund@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus, VärsåsVillan och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-4638300, certifiedadviser@penser.se. Läs mer på www.gotenehusgroup.se.