Svärtinge skogsbacke

Götenehus bygger parhus i Svärtinge, Norrköping

I det vackra naturområdet kring sjön Glan i Svärtinge, 10 km nordväst om Norrköping, uppför Götenehus 12 moderna parhusbostäder med äganderätt. Försäljningen startar den 23 september i samarbete med Skandiamäklarna.

Parhusen får klassisk vitmålad liggande träpanel med mörkgrå fönster och svart tak som ger en blandning av traditionell svensk design och New England. Bostadsytan på 140 kvm fördelas på två plan och fem rum och kök. Husen får egna uteplatser i sydligt läge och tomter i varierande storlekar mellan cirka 400–800 kvm. Carport och förråd ingår till varje bostad.

I det nya bostadsområdet Svärtinge Skogsbacke finns alla förutsättningar för barnfamiljen. Grundskola och förskola finns i området liksom både närhet till skog och natur samt bad och båtliv i sjön Glan säger Sofie Lundberg, projektutvecklare på Götenehus. Säljstarten sker den 23 september i samarbete med Skandiamäklarna. Inflyttning påbörjas under kvartal 2 2022.

Läs mer om Svärtinge Skogsbacke; www.gotenehus.se/svartinge

Sofie Lundberg, Projektutvecklare Götenehus AB, 08-514 816 82, sofie.lundberg@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.gotenehusgroup.se.