Bara backar ÖM R2 V1

Götenehus säljstartar i Bara Backar

Bara Backar är ett exploateringsområde i västra delen av Bara, cirka en mil från Malmö. Här planeras 240 bostäder i form av friliggande bebyggelse, radhus, kedjehus och låga flerbostadshus. På måndag startar Götenehus försäljningen av den första etappen med 18 friköpta suterränghus.

18 nya bostäder med naturskönt läge

Götenehus kommer totalt att bygga ca 50 bostäder i tre etapper. 18 suterränghus i denna första etapp. I etapp 2 planeras för radhus och etapp 3 för friliggande hus.

­­- Som boende i Bara bor du mitt i det skånska landskapet, bara 20 minuter med buss från Malmö. Här finns lugnet och fantastiska rekreationsmöjligheter med bokskogen och vackra Torups slott säger Sofia Danås, Projektutvecklare på Götenehus. Precis intill husen ligger dessutom den fina och alldeles nybyggda Bara backars förskola. På måndag 7 oktober kommer vi att hålla ett informationsmöte där vi informerar mer om projektet tillsammans med mäklarbyrån Våningen & Villan. Även Sparbanken Skåne finns på plats samt Svenska Kakel som kommer att informera om sina produkter och tillvalen i projektet. Vi har redan över 60 personer som har anmält sitt intresse för mötet. Sofia berättar vidare att startskottet för att kunna boka sitt suterränghus sedan sker på torsdagen den 10 oktober.

Sofia Danås, Projektutvecklare Götenehus AB, 046-16 11 85, sofia.danas@gotenehus.se

Götenehus Group är genom varumärkena Götenehus och VärsåsVillan en av de större aktörerna på småhusmarknaden i Sverige. Koncernen består i huvudsak av två verksamhetsområden; Projektutveckling som marknadsför och bygger gruppbyggda småhus, flerfamiljshus m m och Styckehus som marknadsför och bygger enskilda villor och fritidshus. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Läs mer på www.gotenehus.se.