Tåstorp ÖM R1 V2

Götenehus säljstartar i Falköping

På natursköna Fåraberget i Falköping planerar Götenehus att bygga 31 väl genomtänkta bostäder som lägenheter och radhus, samtliga som bostadsrätter. På torsdag den 16 januari startar försäljningen i samarbete med Mäklarhuset i Falköping.

31 nya bostäder med naturskönt läge på Fåraberget

Götenehus kommer totalt att bygga 31 bostäder fördelat på 13 radhus i 2-plan med 5 rum och kök på 110 kvm, 4 radhus i 1-plan med 4 rum och kök på 86 kvm samt 14 lägenheter med 2-4 rum och kök i varierande storlekar mellan 53 och 85 kvm. Upplåtelseformen blir bostadsrätter och alla bostäder kommer att få uteplatser eller balkonger i sydväst eller väst.

­Som boende i Brf Fårabergets Lycka bor du med ett naturskönt läge på Tåstorp. I närområdet finns både skolor, barnomsorg, mataffär och fritidsanläggningar och till centrum är det mindre än tre kilometer säger Richard Sånnek, Projektutvecklare på Götenehus. På torsdag hålls ett första informationsmöte tillsammans med Mäklarhuset i Falköping. Vi har märkt av ett stort intresse för bostäderna på sociala medier och det är ett 70-tal personer som anmält sig till torsdagens informationsmöte fortsätter Richard. Byggstart planeras preliminärt till våren 2020.

Läs mer om Brf Fårabergets Lycka; www.gotenehus.se/faraberget

Richard Sånnek, Projektutvecklare Götenehus AB, tel 0511-34 56 80, richard.sannek@gotenehus.se

Götenehus Group är genom varumärkena Götenehus, VärsåsVillan och Swebostad en av de större aktörerna på småhusmarknaden i Sverige. Koncernen består i huvudsak av två verksamhetsområden; Projektutveckling som marknadsför och bygger gruppbyggda småhus, flerfamiljshus m m och Styckehus som marknadsför och bygger enskilda villor och fritidshus. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08-463 83 00, certifiedadvisor@penser.se. Läs mer på www.gotenehus.com.