Brf Skogshöjden rendering

Swebostad byggstartar 24 radhus i Nykvarn

I den nya stadsdelen Bergtorp i södra Nykvarn, kommer Swebostad att bygga 24 radhus i bostadsrättsform. Nu har spaden satts i backen och i december 2023 står de första radhusen inflyttningsklara.

Radhusen blir i två plan om 106 kvm med 4–5 rum och kök. Alla radhusen har ett eget förråd och en egen trädgård.

Nu förbereds marken för att gjuta grunden till de 24 radhusen och i februari kommer de första husleveranserna.

Brf Skogshöjden blir ett lugnt och bekvämt boende. Villor och lägenhetshus blandas med gångvägar och ramas in av omkringliggande tall- och blandskog och får platsen att bli den harmoniska småstadsidyll som man önskar för sina barn, säger Elisabeth Karlsson, projektutvecklare på Swebostad.

Förskola planeras bara 5 minuters gångväg från radhusen och skolor finns på kortare cykelavstånd. Men storstaden är inte långt borta, på 15 minuter nås Södertälje med bil och tåget till Stockholm tar bara 30 min.

Vi ser mycket fram emot att få utveckla området Bergtorp vidare. Vi tror att det här kvarteret kommer att bli ett omtyckt boende för barnfamiljer i Nykvarnsområdet, fortsätter Elisabeth Karlsson.

Läs mer om Brf Skogshöjden; www.swebostad.se/skogshojden

Elisabeth Karlsson, projektutvecklare Swebostad AB, tel 0511-34 56 89, elisabeth.karlsson@gotenehus.se

Swebostad är sedan våren 2019 en del av Götenehus Group AB och utvecklar bostäder och bostadsområden på den svenska marknaden. Vår idé är att framställa hållbara och prisvärda flerbostadshus och radhus. För oss innebär det att vi är snabba och effektiva i alla led.

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, 08–4638300, certifiedadviser@penser.se. Läs mer på www.gotenehusgroup.se.